פסגות - תעשיות חומרי בניין וגינון
Radio כפר ג'וליס

כניסה

ads

 

 

 

סקר

הסטנדאפיסט אורי חזקיה בג'וליס, האם תהיה/תהיי מעוניינ//ת לשלם 90-100 ש"ח להופעה?:

תמונה אקראית מהגלריה

אתרים לכפר ג'וליס

 

 

 

פרסום

כביש הכניסה הראשי של ג'וליס - מה קורה?


מאת: צוות מיי-ג'וליס
צפיות: 1097
בתאריך: 04/07/2016
שתף |

ממוצע: 5 (1 דירוג)

לבקשתנו, קיבלנו הבהרות מהרשות בנוגע לעבודות בכביש הראשי. נבהיר שהכביש הזה נסלל עוד בימיו של ראש המועצה הקודם מר סאלח טריף, והעבודות נעשו בזמן שיא לאחר פטירתו של השייח אמין טריף ז"ל. על כן, לא היה זמן לתכנון ועבודות תשתית כלשהן. הכביש נותר ללא תשתיות עד התחלת העבודות בחודש נובמבר. עם הזמן נהרס חלק מהמדרכות, הונחה שכבה חדשה של אספלט ב-2011, ומאוחר יותר נבנתה כיכר ליד ביה"ס המקיף.


1. התכנון  המקורי של שיקום הכביש כלל רק קרצוף, אספלט מחדש ותיקון מדרכות.


2. התכנון היה מתוקצב בערך ב- 1.5 מיליון ש"ח; הפרויקט מתוכנן, מנוהל ומתוקצב עי משרד התחבורה ; כולל הפיקוח והביצוע .                                     

 3. לאחר מכן הוחלט על שדרוג קוו הביוב והמים; כאשר התכנון, התקצוב, הפיקוח והביצוע באחריות תאגיד אל-עין .  


4. העבודות החלו בסוף חודש נובמבר 2015.


5. יש לציין שהקבלן המבצע מטעם משרד התחבורה וקבלן תאגיד אל-עין לא יכולים לעבוד במקביל ובשיתוף פעולה בכביש, מכיוון  שמשרד התחבורה לא מאשר  כניסת הקבלן שלו לכביש כל עוד ויש קבלן אחר שעובד. הסיבה שהוא  לא יכול לקחת אחריות על ביצוע עבודות הקבלן האחר וגם לקחת אחריות על עניין בטיחות האתר בזמן ביצוע העבודות.


6. יש גם לציין שתכנון הביוב והמים נעשה אחרי תחילת הביצוע, ואז התברר שהתכנון הראשון שלפיו עבד קבלן אל-עין לא תאם המצב הקיים.  כתוצאה מכך הצטרכו לעשות תכנון מחדש ע"י מהנדס אחר,  וגם להגדיל את התקציב. תאגיד אל-עין לא היה ערוך לכל השינוי גם מבחינת תקציב. הנה סיבה נוספת לחפירות המחודשות ולעיכוב בביצוע.


7.  אחרי קבלת  התכניות מטעם משרד התחבורה הוחלט במועצה שהכביש יורחב וזה כולל הריסת קירות /בתים /מחסנים, ובנייה  מחדש בגבולות החדשים. כל זה לא היה מתוקצב.

 

8. בנוסף הוחלט על שדרוג והתאמת כל התשתיות (ניקוז/ חשמל/ בזק/תקשורת).  חברת חשמל ובזק לא היו מעודכנים בתכנון החדש. לאחר שקיבלו אותו, גם הן מעדכנות  את התשתיות של בזק והחשמל לפי התכנון.

 

9. עקב כל השינויים הנ"ל בתכנון, המועצה ביקשה ממשרד התחבורה לתקצב מחדש את הפרויקט . והתקציב העכשווי  של הפרויקט הגיע בערך ל 4.5 מיליון  ₪.

 

10. לגבי לו"ז וצפי סיום העבודות, קשה להעריך כי הדבר אינו תלוי במועצה. אנחנו גם מתכננים להרחיב ליד משפחת חמד וליד ביתו של שייח' חדר אבו נג'ם.  הגיע שמאי והעריך את עלות המבנים ויתנהל משא ומתן עם התושבים, כי צריך גם לבנות בתים זהים לבתים שיהרסו. תחילה בונים ורק אחר כך הורסים , כי גרים בבתים האלה אנשים.


העבודות ימשיכו מכיכר בית הספר עד לכיכר בצומת ירכא . ותמיד יהיו עבודות (בתשתית הביוב שבאחריות התאגיד) גם בקטע שנעשה כי צריך לבצע חצויות לחיבור הבתים של התושבים לביוב. כל עוד הקו הראשי - עד צומת ירכא -  לא גמור, אי-אפשר לחבר אותם.


כמובן, ששכבת האספלט הקיימת הינה זמנית, עד סיום עבודות התשתיות.

אנו מודים לכל התושבים אשר תרמו ואלה שהסכימו לתרום למען הרחבת הכביש, ולכל תושבי הכפר על הסבלנות.

 

 

 

 

 

* תודה למר אוסאמה הנו על התמונות

param name='scale' value='exactfit' />

התגובות מביעות את דעת כותביהן בלבד ואין מנהלי האתר אחראים לתוכנן, לתקנון האתר.
אין לפרסם באתר מיי-גוליס תגובות המפירות הוראות כל דין ובכלל זה תגובות גזעניות, תגובות המוציאות לשון הרע, תגובות בעלות אופי מיני, תגובות המעודדות לביצוע הסתה, תגובות הפוגעות בפרטיות, תגובות הפוגעות ברגשות הציבור ותגובות המפירות זכויות קניין רוחני. למען הסר ספק, הנושא באחריות הבלעדית לתוכן התגובה המפורסמת הוא כותב התגובה, ואתר מיי-גוליס שומר לעצמו את הזכות שלא לפרסם את התגובה ו/או חלקה ו/או למחוק תגובות שפורסמו וכן למסור את פרטי כותב התגובה בהתאם לשיקול דעתו הבלעדי של האתר ו/או לפי צו ביה"מ.
  • כל משתמש/ת רשום/ה יכול/ה לפרסם תגובות, התגובות יפורסמו ללא בדיקה מוקדמת ע"י צוות האתר, כל תגובה שמתפרסמת הינה באחריותו/ה הבלעדית של המשתמש/ת המפרסם/ת כמוזכר בתקנון לעיל.
  • משתמשים/ות לא רשומים/ות ואורחים/ות: ההחלטה לגבי התגובות שלכם/ן באם לפרסמן כמות שהן, לפרסם חלק מהן ו/או לא לפרסמן בכלל תהיה לאחר בדיקה ע"י צוות האתר כמוזכר בתקנון לעיל.

תגובות

1. בושה וחרפה על כל ההתנהלות

הוגש ע"י אורח ב־05/07/2016 - 23:42.

לא אכנס למי אשם ומי לא, כי אין זה מעניין כרגע ואין לי שום כוונה שהדיון פה יהפוך למקום להטלת רפש והתלהמות של חמולות.
על כן אקצר ואגיד שכל ההתנהלות סביב הכביש הזה היא בושה, חרפה וכלימה לכל מי שקשור לתהליך. לא יעלה על הדעת ששיפוץ והנחת תשתיות בכביש הכניסה הראשי (אני מדגיש - הראשי!!) לכפרנו, שאורכו למיטב ידיעתי, לא עולה על הקילומטר לוקח כבר יותר מ-7-8 חודשים. כביש כזה עם הנחת כל התשתיות צריך להיות סלול ומוכן תוך חודשים ספורים (ואולי אפילו שבועות). אומר את זה מי שגר בתל אביב ובחיפה מספר שנים וחווה שיפוצים בכבישים סואנים הרבה יותר ומורכבים לביצוע הרבה יותר מבחינה לוגיסטית.

יתרה מזאת, אני סולד מההתממות וההתנערות מהאחריות של המועצה והטלת האשמה על תאגידים שונים ומשרדים כאלה ואחרים - צר לי אך ההסברים שנתתם לא משכנעים אותי כלל. אפשר והיה צריך לתכנן את הכל מההתחלה, החל מהתקציב וכלה בתכניות מפורטות ולוח זמנים מוגדר להנחת תשתיות ביוב, מים, טלפוניה וחשמל ולבצע את העבודות בזמן קצר. זו בושה אם מתחילים עבודות מסוימות ורק אז מתחילים לגלות שלא הונחו תשתיות אחרות מאז 1990- צריכים לדעת את זה מלכתחילה וטרם תחילת העבודה. ובינינו, עם כל הכבוד לא מדובר בטיסה לירח, אפשר להניח תשתיות ביוב/טלפוניה/חשמל בקטע של קילומטר תוך ימים ספורים. והנחת שכבה חדשה של אספלט, כמה זמן זה כבר לוקח? אני מגחך רק מלחשוב על זה...

באמת שלא אכפת לי מי אשם ולא אטיל את האשמה על אף גורם אך אני יכול להגיד בצורה ברורה ונחרצת שאני (כמו תושבים רבים אחרים בכפר) מתבייש שכך נראית הכניסה לכפר שלנו ואני עוד יותר מתבייש כשאני רואה בזמן שאני מגיע הביתה מהעבודה שעל כל הכביש (מהכיכר ועוד ביתו של שייח' חדר) עובד דחפור אחד שנראה שעוד רגע הוא ישבוק חיים. פשוט בושה, כמו במדינת עולם שלישי.


ReadySoftware.org -

2. אז יש הודאה שהמועצה התחילה לבצע לפני תכנון

הוגש ע"י אורח ב־06/07/2016 - 08:16.

3. בהחלט היה עדיף להשאיר את הכביש כמות שהוא

הוגש ע"י אורח ב־06/07/2016 - 10:22.

ללא תשתיות, ללא חיבורים לבתים, ולהשאיר את צוואר הבקבוק שהיה- וכשתלמידים עוברים שם, לעצור- כי אין מקום לאדם ורכב על הכביש

מה שלא סיפרו לכם זה שאנשים מסויימים מנסים בכל כוחם לבטל את הפרוייקט, ומשתמשים בקשרים שלהם בחלונות הגבוהים כדי לעצור את הפרוייקט ולהרוס את מה שנעשה - רק מתוך רצון להשחיר את פניו של ראש המועצה

בהחלט יש מקום לדרוש סיום העבודה בזמן הגיוני, ואם לא - אז לקנוס את האחראים, ושהם ישברו את הראש מול מי שמעכב, ולא משנה מי זה


ReadySoftware.org -

4. צריך ללמוד לקחים להבא ולדעת לתפור את כל הקצוות בשלב התכנון

הוגש ע"י אורח ב־06/07/2016 - 14:05.

אין סיבה לא ליידע ולשאול/לערב את כל הרשויות הנוגעות בדבר (כמו מע"צ, רמ"י, משרד התחבורה, איכות הסביבה וכו'), את כל ספקי התשתית (חשמל, מים, ביוב, בזק ואפילו תשתית לשימוש עתידי בכבלים או סיבים אופטיים) וכמובן את התושבים שהדבר נוגע אליהם - והכל בשלב התכנון הראשוני, ולסגור את כל הפינות לפני שמתחילים לחפור ולגרום לסבל מיותר.
על זה נאמר-סוף מעשה במחשבה תחילה.

מתי מתחילים בקידום סלילת כביש הקורקר בין איזור התעשיה לצומת טל-אל?

מה קורה עם פתיחת כביש ישיר בין שכונת החיילים המשוחררים לצומת אחיהוד, דבר אשר יחליף ויקצר את הפקקים מצומת ג'וליס לצומת יאסיף?
כביש כזה עשוי לשרת גם את תושבי טל-אל והתקצוב עשוי לגדול כאשר פונים למשרדי הממשלה בבקשה לאישור פרויקט משותף לשני יישובים.
ברגע שזה יקרה-ג'וליס תהווה יעד מושך לתיירות (צימרים, סיורים, אטרקציות) ומסחר (חנויות למוצרים אותנטיים וחנויות לציוד מטיילים ובכלל, מסעדות, דוכנים וכו') אפילו יותר מאשר שכנותינו ירכא, כפר-יאסיף ואבו-סנאן, בגלל הגישה המהירה לכביש 85.


ReadySoftware.org -

פרסום תגובה חדשה

ערך מאפיין זה ישאר פרטי ולא יוצג באופן ציבורי.
  • כתובות דפי אינטרנט ודואר אלקטרוני הופכות באופן אוטומטי לקישורים.
  • תגיות HTML מותרות לשימוש: <a> <p> <em> <strong> <u> <i> <b> <super> <sup> <cite> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd>
  • מעבר שורות ופסקאות מתבצע אוטומטית.

מידע נוסף על אפשרויות מבנה קלט